دانلود کتاب,  معرفی کتاب

کتاب ایماگوتراپی به زبان ساده (راهنمایی برای زوجین و زوج درمانگران)

روابط عاطفی از پیچیده ترین و چالش برانگیزترین روابطی هستند که ما در زندگی تجربه می کنیم. ورود به این روابط و روبه رو شدن با چالش های آن بدون آگاهی و مهارت می تواند منجر به اتلاف وقت و سرمایه عمر و بروز آسیب های روحی-روانی شدید شود. لذا رابطه درمانگران و روانشناسان تاکید دارند که باید از ابتدای کودکی به خصوص در مدارس، اصول شکل گیری و تداوم روابط صمیمی را به کودکان یاد داد.

از بین روابط صمیمی، رابطه بین دو نفر که با هم ازدواج کرده اند مهم تر و برجسته تر است. شاید بتوان گفت چالش ها و تعارض های بین زوجین، با چالش ها و تعارض های موجود در روابط دیگر از حیث تاثیرگذاری و دامنه و شدت آن ها قابل مقایسه نیست. متاسفانه بررسی ها نشان می دهد زوجین به طور متوسط حدود هفت سال بعد از شروع مشکلات برای درمان و اصلاح رابطه شان اقدام می کنند.

چه شما اخیرا به مشکل برخورد کرده باشید یا سال های زیادی درگیر مشکلات رابطه خود بوده باشید، مطالب این کتاب برایتان مفید خواهد بود. شما در این کتاب با تئوری و راهبردهای عملی و ساختار جلسات ایماگوتراپی آشنا خواهید شد. شما خواهید آموخت که چرا جذب افراد خاصی می شوید، چگونه روابط شکل می گیرند و تداوم می یابند، چرا زوجین با هم تعارض پیدا می کنند و چگونه باید با این تعارض ها برخورد کرد. همچنین یاد خواهید گرفت که جلسات ایماگوتراپی چگونه شروع می شود، ادامه می یابد و پایان داده می شود.

در این مسیر، تنها پیش شرط مورد نیاز، تعهد شما نسبت به رابطه و فرآیند درمان است. بسیاری از زوجین برای مدت زمان خاصی با یک ایماگوتراپیست کار می کنند و پس از آن شاید هر سال یک بار برای پیگیری به وی مراجعه کنند. برخی از زوجین نیز که سال ها با یک ایماگوتراپیست کار کرده اند ممکن است هر بار که دچار مشکل جدی شدند به وی مراجعه کنند. بسیاری از زوجین، تنها با آموختن مکالمه امن یا دیالوگ ایماگو قادر هستند که تعارض ها و اختلاف های خود را حل و فصل نمایند. امیدواری ما این است که مطالعه این کتاب بتواند به شما در خلق رابطه ای امن و رشد دهنده کمک نماید.

دکتر علی قاسمیان ، ایماگوتراپیست و رابطه درمانگر

ندا جاوید خلیلی

 

برای تهیه نسخه کاغذی کتاب از طریق شماره 09213651735 در واتس اپ اقدام نمایید 

و برای تهیه نسخه الکترونیکی اینجا کلیک کنید.

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *