دانلود کتاب,  معرفی کتاب

انتشار کتاب من و تو؛ جدایی یا پیوند برای اولین بار در ایران

 

من و تو؛ جدایی یا پیوند

۶۹۰/۰۰۰ ریال

نویسندگان: دکتر هارویل هندریکس، دکتر هلن هانت

مترجمان: دکتر علی قاسمیان‌نژاد، ندا جاوید خلیلی

شابک: ۹-۰۹-۷۸۸۷-۶۲۲-۹۷۸

نوبت چاپ: اول

سال چاپ: ۱۴۰۱

 

کتاب پیش روی شما کتابی کوچک دربارۀ ایده‌ای بسیار بزرگ است. فرض کتاب این است که همۀ ما به دنبال چیزی خاص و یکسان هستیم، اما در جای اشتباه به دنبال آن می‌گردیم. این کتاب کوچک به ما می‌گوید آنچه به دنبالش هستیم چیست، کجا می‌توان آن را پیدا کرد و چطور می‌توان آن را نگه داشت. آن چیز «حس کامل زنده‌بودن» یا «سرزندگی اصیل» است که با احساس شادمانی و شگفتی همراه است. این حس، حالت اولیه، بنیادین و اصلی ماست، همانی که زمانی بسیار دور هنگامی‌که کودک بودیم داشتیم. اما این حس را از دست داده‌ایم و از آن زمان در جستجوی آن بوده‌ایم. این عمیق‌ترین اشتیاق ماست.

بسیاری از ما درون خود به دنبال این گمشده می‌گردیم، به سراغ روان‌درمانی می‌رویم، در فعالیت‌های معنوی یا مذهبی شرکت می‌کنیم و تفکر مثبت را تمرین می‌کنیم اما هنگامی‌که آن را نمی‌یابیم، بدبختی زندگی روزمره را به عنوان واقعیتی تلخ می‌پذیریم. برخی دیگر از ما این خلأ را با چیزهایی از دنیای بیرونی مثل غذا، کار و تفریح پر می‌کنیم و وقتی‌که موفق نمی‌شویم، خود را در برابر پوچی زندگی در دنیایی سیاه و سفید با مصرف انواع مواد اعتیادآور بی‌حس می‌کنیم.

نویسندۀ این کتاب «حس کامل زنده‌بودن» یا «سرزندگی اصیل» را در کیفیت ارتباطات ما می‌جوید. در فضایی که نه درون ماست و نه بیرون ما بلکه بین ماست. وقتی فضای بین ما سرشار از امنیت و انرژی مثبت باشد، احساس کامل زنده‌بودن را تحریک می‌کند که مانند یک بار الکتریکی درون مسیرهای عصبی بدن ما به جریان درمی‌آید و ما را لبریز از احساس شادمانی و شگفتی می‌کند و دنیای سیاه و سفید ما را به دنیایی رنگارنگ مبدل می‌‌سازد.

دکتر هارویل هندریکس و دکتر هلن لاکلی هانت ده‌ها سال صرف کشف میل جهانی انسان‌ها، منبع ارضای آن و چگونگی پاسخ گفتن به آن کرده‌اند. آن‌ها دریافته‌اند که این میل برگرفته از کیفیت تعاملات ما با دیگران است و می‌توانیم با تمرین مداوم این حس را به دست بیاوریم و آن را حفظ کنیم:

• صحبت کردن بدون تحقیر

• گوش دادن بدون قضاوت

• جایگزین کردن منفی‌گرایی با کنجکاوی

• ابراز همدلی

• تعریف و تمجید روزانه

به همین سادگی! مؤلف آن را گفتگوی امن می‌نامد. یک تمرین روزانه که ما را فارغ از تفاوت‌های فردی باهم مرتبط و متصل می‌کند. هنگامی‌که فضای بین ما سرشار از انرژی مثبت باشد، این فضا مجرایی برای عشقی جهانی می‌شود که ما را در سفر ایجاد روابط موفق و ساختن تمدنی رابطه‌ای به یکدیگر متصل می‌کند.

 

لینک خرید

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *