کوتاه و مفید

ایماگوتراپی و حریم امن زوجین

ایماگوتراپی و ح

ایماگوتراپی و حریم امن زوجین

حریم امن زوجین

* کدام یک از ما نمی­ خواهد که دوست داشته شود؟ همه ما این حس دوست داشتنی بودن را دوست داریم تا بتوانیم خود واقعی­­مان شویم، احساس شادی کنیم و احساس کنیم که مورد مراقبت و حمایت هستیم. از زمانی که تاریخ ثبت شده نشان می­دهد انسان در جستجوی همین چیزها بوده است. انسان یک موجود اجتماعی است. ما به دیگران وابسته ­ایم و به آنها نیاز داریم.

برخی از ما والدین، خواهر و برادر و یا اعضای فامیلی داریم که به ما احساس امنیت می­ دهند. بعضی دیگر به دوستان و همکاران رو می ­آوریم. دیگران هم ممکن است به مواد مخدر یا الکل و یا مواد دیگر رجوع کنند و یا فعالیت­هایی انجام دهند که احساس سرزندگی،  مورد توجه بودن، رضایت، رهایی و آرامش داشته باشند. ممکن است بعضی افراد به سمینارهای رشد بروند و یا حتی به دنبال درمان­های روان­شناختی باشند. بعضی دیگر ممکن است مشغول کار و سرگرمی شوند. فرقی ندارد که چه شیوه­ای را انتخاب کنیم –یعنی با ابزارهای سازگار و سالم و یا ابزارهایی که امنیت کمتری دارند- در هر صورت ما در جستجوی «منطقه امن» خود هستیم.

این اشتیاق برای رسیدن به منطقه امن یکی از دلایل ازدواج است. با این حال، زوجین –چه در روابط رمانتیک و یا در دوستی­هایی متعهد- در اغلب مواقع نمی­توانند از یکدیگر دفاع کرده و در برابر عوامل مخرب رابطه متحد شوند. آنها فرصت هایی را که می توانند از طریق آن به هم امنیت دهند، خانه ای آرام برای هم بسازند و احساس پذیرفته شدن، مورد توجه بودن، حمایت و حفاظت شدن را در یکدیگر ایجاد کنند نمی بینند. ما به کرات این موضوع را در زوجینی که به دنبال زوج­ درمانی هستند می­ بینیم.

بیشتر مواقع این موضوع دلیل آنها برای مراجعه به یک متخصص به منظور کمک گرفتن از اوست.  به همین دلیل از جمله وظایف مهم ایماگوتراپیست، کمک به زوجین در خلق فضایی امن و عاری از خطر می باشد.

طبیعتا در چنین فضایی امکان تغییر و رشد و بالندگی فراهم خواهد شد. 

ایماگوتراپی و حریم امن زوجین

وبسایت دیگر در رابطه با تجربیات نزدیک به مرگ:dndsi.ir

صفحه اصلی سایت

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *