دانلود کتاب

چگونه زندگی را به رینگ بوکس تبدیل نکنیم

* کتاب چگونه زندگی را به رینگ بوکس تبدیل نکنیم نوشته‌ی هارویل هندریکس و هلن لاکلی هانت، راهنمایی جهت ارتقای کیفیت رابطه‌ی زوجین و خانواده‌ها است.

بین همه‌ی زوجین تعارض و اختلاف نظر، کم یا زیاد، شدید یا خفیف، رخ می‌دهد، اما باید گفت که داشتن ازدواجی بدون جنگ امکان‌پذیر است. منظور از «بدون جنگ» این است که وقتی شما با همسرتان مبتلا به ناکامی، رنجش، یا سرخوردگی می‌شوید، بدون آنکه از لحاظ احساسی و عاطفی یکدیگر را تخریب کنید، با درک متقابل و احترام دوجانبه از این موقعیت عبور کنید.

دکتر هارویل هندریکس (Harville Hendrix) و همسرش دکتر هلن لاکلی هانت (Helen LaKelly) نویسندگان کتاب چگونه زندگی را به رینگ بوکس تبدیل نکنیم (How to Have a Fight)، به کمک یکدیگر روش درمانی «ایماگوتراپی» یا «رابطه درمانی مبتنی بر ایماگو» را ایجاد کردند و از آن برای گسترش و توسعه‌ی فرهنگ رابطه‌ای حامی برابری و تساوی جهانی استفاده کردند. آن‌ها با کمک یکدیگر، توانسته‌اند مجموعه‌ای از منابع غنی برای کمک به زوجین، خانواده‌ها و مربیان به منظور افزایش دانش و مهارت در زمینه روابط صمیمی فراهم کنند.

در بخشی از کتاب چگونه زندگی را به رینگ بوکس تبدیل نکنیم می‌خوانیم:

متأسفانه درد و رنج ناشی از جنگ قدرت باعث می‌شود بسیاری از زوج‌های جوان تصمیم به جدایی بگیرند. آن‌ها از عشق و عاشقی خوششان می‌آید، اما فکر می‌کنند وقوع جنگ قدرت یعنی وقت آن رسیده که از هم جدا شوند. بعضی طلاق می‌گیرند، اما بعضی به زندگی با یکدیگر ادامه می‌دهند، ولی هر یک در دنیای جداگانه خود به سر می‌برد. آن‌ها که طلاق می‌گیرند فکر می‌کنند شانس آورده‌اند. اما اکثر قریب به اتفاق این ازدواج‌ها نیز شامل همین دو مرحله خواهد بود. حتی اگر ازدواج مجدد کنید، مرحله جنگ قدرت را خواهید داشت. هیج زوجی نمی‌تواند از آن بگریزد! ممکن است خنده‌ها، حرف زدن‌ها، رفتار و ظاهر همسر جدیدتان با شریک زندگی قبلی متفاوت باشد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *