کارگاه های تخصصی,  کارگاه های عمومی,  کوتاه و مفید

گفتگوی امن چگونه شکل گرفت؟

در سال 2010، دکتر هارویل هندریکس و دکتر هلن لکلی هانت با گروهی از دوستان و همکاران شامل مشاوران، متخصصان و دانشمندان علم رابطه دیدار و ملاقات کردند. آنها در این دیدار به بررسی راه ­های دسترسی عموم به آموزش رابطه پرداختند به­ طوری­که این نوع آموزش دیگر صرفاً محدود به مراکز درمانی نباشد؛ بنابراین افراد قبل از برقراری روابط امکان دسترسی به مهارت­ های قابل­ آموزش را پیدا می­کنند.

هارویل و هلن از طرف گروه مسئول آغاز پروژه با روش خودشان تحت­ عنوان گفت­گوی امن شدند. دالاس به­ عنوان محل آغاز بررسی و انجام طرح آزمایشی انتخاب شد و اولین کارگاه­ها با موفقیت چشمگیری همراه بودند. کمی بعد سازمانی برای بسط و توسعه این کارگاه ها تشکیل شد و برنامه ­ی آموزشی مدرسان توسعه یافت. در این مرحله کارگاه ­های گفت­گوی امن به مدرسین علاقه مند در سرتاسر جهان پیشنهاد شد و این روش در سراسر دنیا به اشتراک گذاشته شد.

آنچه در آغاز به­ عنوان یک طرح آزمایشی کلید خورده­ بود تبدیل به یک برنامه وسیع و گسترده بین المللی شد که برای یک هدف مهم سازماندهی شده بود: کمک به شکل گیری «فرهنگ رابطه­ ای» که در آن رابطه بیشترین ارزش و اهمیت را دارد، اصل برابری به عنوان اصلی جهانی در نظر گرفته می شود، تفاوت ها پذیرفته می شود و تمام گفت­گوها امن و همراه با تعامل صورت می گیرد.

 

فرایند شکل گیری

2010- دانشمندان برجسته در حوزه علم روابط اولین بار در ماه اوت 2010 نشستی برگزار کردند تا راهی برای بسط و گسترش اصول علم رابطه­ و خروج آن از حیطه ­ی خدمات درمانی و واردکردن آن به فرهنگ عمومی پیدا کنند. (اولین اتاق فکر)

2011- اتاق فکر دوبار در سال برگزار و در آن تصمیم گرفته شد که:

  • با ارزش ­دادن به روابط سالم بر فرهنگ عمومی تاثیر گذاشت.
  • و موسسه تبدیل به منبع معتبری از آخرین پژوهش­ها و اطلاعات در زمینه ­ی روابط شود.

2012- اتاق­ فکر با این مسئله که بودن در رابطه­ جوهره ­ی اصلی ماست موافق بود. اعضا به این جمع بندی رسیدند که روابط محدود به زوجین یا سازمان­ها نیستند.

2013- نام موسسه انتخاب شد و در 7 نوامبر 2013 به یک (3)(c) 501 تغییر یافت که متشکل از هیئتی از مدیران و کمیته­ های فعال بود.  (یک موسسه غیرانتفاعی رسمی)

2014- در دالاس با توجه به نرخ طلاق که در فهرست ده شهر با بالاترین نرخ طلاق قرار داشت، نیاز بیشتری برای شروع برنامه ها احساس می شد. (دالاس نقطه شروع)

2015- کارگاه­ها شروع شدند. 2400 بزرگسال و 500 کودک در این کارگاه­ها حضور داشتند. 60 متخصص سلامت روان و 150 نفر از عموم مردم داوطلب شدند. 100 سازمان شهری و کلیسا با هم مشارکت کردند. پژوهش در زمینه­ ی تاثیر آغاز شد.  (درگیرشدن جامعه)

2016- گفت­وگوی امن یک رویداد زنده را در یازدهم فوریه­ ی 2016 اجرا کرد. در این جریان 2100 پدرومادر و کودک حضور داشتند. 15000 نفر در 38 کشور به ­صورت برخط به تماشای این رویداد نشستند. (مرحله­ ی بین­ المللی)

2017- دکتر هندریکس و دکتر هانت کتاب فضای بین را منتشر کردند. کارگاه­ها ادامه پیدا کردند و امکان دسترسی در فضای مجازی به آنها فراهم شد. برنامه ­ی آموزشی مدرسان توسعه یافت.  ( توسعه ­ی برنامه)

2018- پنج حوزه­ ی اساسی جهت بررسی و مطالعه شناسایی شدند: زوجین، تشکل­ها، مراکز دینی، کلاس­های درس و شرکت­ها. مطالب به 10 زبان ترجمه شدند.   (شناسایی حوزه ­های کانونی)

2019- اولین کارگاه سازمانی در نیویورک و در شرکت وایس مدیا برگزار شد. کلیه­ ی شرکت­ کنندگان اذعان داشتند که در زمان صحبت با همکارانشان از گفتگوی امن استفاده می­کنند.  (شروع کارگاه ­های سازمانی)

2020- موسسه گفت­گوی امن به ­عنوان یک سازمان غیر انتفاعی برای منافع عمومی و تامین بهتر نیازهای آن ­دسته از افرادی شکل گرفت که در کل جهان به ­دنبال حمایت از روابط بودند.  ( منافع عمومی)

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *