درباره هارویل هندریکس و هلن هانت

دکتر هارویل هندریکس[1] و دکتر هلن لاکلی هانت[2] زوج درمانگر، مدرس، سخنران و نویسنده‌های پرفروش نیویورک تایمز هستند که مورد احترام همگان در سطح بین‌الملل می‌باشند.

این دو پژوهشگر با یکدیگر بیش از 10 کتاب نوشته‌اند که بیشتر از 4 میلیون نسخه از آن‌ها به فروش رسیده است. از جمله آن کتاب‌ها می‌توان به شاهکار جاودان آن‌ها «بازگشت به عشق: راهنمایی برای زوج‌ها»[3] اشاره کرد. علاوه بر آن، هارویل 17 بار در برنامه تلویزیونی اپرا وینفری شرکت کرده است.

زندگی زناشویی حتی برای کارشناسان ازدواج هم کار آسانی نیست. همانند زوج‌های دیگر، بین هارویل و هلن جنگ قدرت وجود داشت و آن‌ها سعی می‌کردند طرف دیگر را وادار و تهدید کنند تا تغییر کند و «بیشتر شبیه به دیگری» باشد. کوچکترین حرف انتقادآمیزی منجر به جر و بحث می‌شد. تمرکز اصلی صحبت‌ها روی مقصر دانستن دیگری بود. آن‌ها پس از گذشت یک دهه ازدواج‌شان، در یک قدمی طلاق قرار گرفته بودند. در حالی که هارویل و هلن درمانگرهای دیگر را تعلیم می‌دادند تا ازدواج دیگران را نجات دهند، از نجات رابطه خودشان ناامید شده بودند. در عین حال، آن ها متعهد بودند تا هر کاری لازم است انجام دهند تا رابطه‌شان را نجات دهند؛ ناچاراً، آخرین شانس خود را هم امتحان کردند. جالب اینجاست که تعلیمات خودشان مؤثر واقع شد.

هارویل و هلن آنچه را به دیگران آموزش می‌دادند، خود به کار بردند و نهایت استفاده را از تعلیمات خودشان بردند و بر منفی‌گرایی غلبه کردند. آن‌ها یاد گرفتند که عاشقانه با هم ارتباط برقرار کنند. آن‌ها با استفاده از تمریناتی که به هزاران زوج دیگر می‌دادند دوباره به هم نزدیک شدند و رابطه‌شان را احیا کردند و از زندگی زناشویی‌شان لذت می‌برند؛ رابطه‌ای که بیش از 30 سال ادامه پیدا کرده است.

داستان زندگی خودشان و سال‌ها تجربه کمک کردن به دیگران نشان دهنده این است که هارویل و هلن به حق متخصصان حرفه‌ای روابط عاطفی هستند.

هارویل و هلن با هم رابطه درمانی ایماگو[4] یا ایماگوتراپی را خلق کردند تا نوعی فرهنگ ارتباطی را ترویج دهند که پیروی از آن برابری را در ذهن عموم مردم جا می‌اندازد و به این وسیله روابط زوج‌ها متحول می‌شود.

همچنین، منابعی را ایجاد کردند که به زوج‌ها، خانواده‌ها و مدرس‌ها کمک می‌کند دانش و مهارت خود را در زمینهٔ روابط افزایش دهند.

این دو درمانگر، همچنین، مؤسسین سازمان غیرانتفاعی Imago Relationships International هستند که بیش از 2000 درمانگر و مدرس در 51 کشور جهان تعلیم داده است.

 

هارویل هندریکس

هارویل هندریکس سخنران بین‌المللی، درمانگر زوج‌ها و یکی از پرفروش‌ترین نویسنده‌های نیویورک تایمز است که بیش از 40 سال در زمینه آموزش، مدرس بالینی و سخنرانی تجربه دارد و 17 بار در برنامه تلویزیونی اپرا وینفری حضور یافته است.

وی از Union Theological Seminary (NY) و دانشگاه شیکاگو فارغ‌التحصیل شد و پروفسور سابق دانشگاه متودیست جنوبی بوده است.

 

 

 

 

 

 

هلن هانت

هلن یکی از پرفروش‌ترین نویسنده‌های نیویورک تایمز،‌ سخنران و بشردوستی سرشناس است. رابطهٔ او با هارویل منجر به خلق ۱۰ کتاب در زمینهٔ روابط شد و آن دو با هم ایماگوتراپی را جهانی کردند. وی دارای مدارکی از دانشکدهٔ الهیات Union Theological Seminary (NY) و همچنین از دانشگاه متودیست جنوبی است که برخی از آن‌ها را به صورت افتخاری کسب کرده است. هلن به عنوان نویسنده کتاب ایمان و فمینیسم و رهبری‌اش در جنبش جهانی زنان، در تالار مشاهیر زنان به عنوان فردی تاثیرگذار در جامعه زنان انتخاب شد. 

 

 

 

 

 

[1]  Harville Hendrix Ph.D.

[2] Helen LaKelly Hunt Ph.D.

[3] Getting the Love You Want: A Guide for Couples

[4] Imago Relationship Therapy