دانلود کتاب

از عشق رمانتیک تا کشمکش قدرت

*  انتشار رایگان کتابچه

از عشق رمانتیک تا جنگ قدرت

(راهنمایی برای زوج‌ها و متقضیان ازدواج

 

ایماگوتراپی یا زوج‌درمانیِ مبتنی بر ایماگو، رویکردی جدید برای تببین مفهوم پدیده‌ی عشق، پویایی روابط صمیمی، حل تعارض‌های زوج‌ها و غنی‌کردن روابط همسران است که دکتر هارویل هندریکس و همسرش، دکتر هلن هانت، آن را ابداع کرده‌اند. در ایماگوتراپی، فرض بر این است که ما همسرمان را براساس ترکیبی از فرایندهای هشیار و ناهشیار و براساس ویژگی‌های مثبت و منفی افراد مهم زندگی‌مان در کودکی انتخاب می‌کنیم. با این توضیح که فرایندهای ناهشیار و ویژگی‌های نامطلوب مراقبان در کودکی، تأثیر به مراتب بیشتری در انتخاب‌های عشقی و بروز تعارض‌ها بین زوج‌ها بعد از ازدواج دارند.

از طرفی دیگر، تئوری ایماگو، در زمره‌ی رویکردهای رابطه‌ای قرار می‌گیرد؛ به این معنی که در این تئوری، اولویت به روابط انسانی و ارتقای کیفیت آن‌هاست. بر این اساس، مفهوم «جدایی» و تنهایی که از باورهای حاکم بر اکثر فرهنگ‌هاست، توهمی بیش نیست و همه‌ی هستی که شامل انسان‌ها نیز می‌شود یک واحد به هم پیوسته است که همه‌ی اجزای آن با هم ارتباط دارند، حتی اگر خود آن‌ها از این یگانگی آگاهی نداشته باشند؛ لذا از نظر ایماگوتراپیست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها زوج‌ها حتی در شدیدترین چالش‌هایی که با خود به اتاق درمان می‌آورند، مشتاق برقراری ارتباطی سالم و امن هستند و دعواها در اکثر موارد نشانه‌ی اشتیاق آن‌ها برای بازگرداندن حس پیوند اولیه‌ی آن‌هاست .

مطالب این کتابچه حاصل مطالعات و تجارب بنده در حیطه‌ی ایماگوتراپی است. سعی کرده‌ام تا جایی که به انتقال مطالب لطمه‌ای وارد نشود، به‌صورتِ خلاصه و کوتاه، مسائل مهمی را که متقاضیان ازدواج با آن روبه‌رو هستند یا در آینده روبه‌رو خواهند شد در اختیار شما خوانندگان قرار دهم. علاوه بر این، برخی مهارت‌ها و تکنیک‌های کاربردی روش ایماگوتراپی نیز همراه با ذکر مثال در کتابچه گنجانده شده است. بدیهی است برای اثربخشی بیشتر تکنیک‌ها و تمرین‌ها شایسته است زوج‌ها و افراد متقاضی ازدواج به‌صورتِ حضوری از مشاور و ایماگوتراپیست خود کمک بگیرند.

شما در این کتابچه به‌صورتِ خلاصه با مبانی اساسی و راهبردهای عملی ایماگوتراپی، راز جذابیت، مراحل یک رابطه‌ی صمیمیِ مبتنی بر تعهد، چرایی بروز تعارض بین زوج‌ها و شیوه‌های رویارویی با تعارض‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها آشنا خواهید شد.

در پایان از آقای دکتر هندریکس که اجازه دادند از مطالب کتاب‌های فوق‌العاده‌شان در نگارش کتاب استفاده کنم، سپاسگزارم. همچنین از جناب‌آقای علی ایمانی‌نسب، سرکار خانم اپامه اشرفی، دکتر آرزو شاه‌میوه، و دکتر علی زکی‌ئی که در ویراستاری و ترجمه‌ی برخی اصطلاحات بنده را یاری نموده‌اند، کمال تشکر را دارم.

علی قاسمیان‌نژاد، ایماگوتراپیست

لینک دانلود کتاب

From romantic love to power struggle

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *